אם כל ההמרות – המדריך הטכני למדוד הכל באתרי איקומרס + הפתעות בפנים

בתמונה המצורפת, אתם יכולים לראות את המפציץ שנועד להרוס מתקנים תת קרקעיים בעומק שטח האויב.
שם הפצצה היא “אם מפצחות כל הבנוקרים” – הפצצה עצמה שאתם רואים בתמונה – בגודל של מטוס F16.

כשראיתי את זה קודם כל נרגעתי. יש אנשים חכמים ומוכשרים שמטפלים במתקנים הללו באמצעות כלים הכי מתקדמים בעולם שלא מצריכים אדם פשוט כמוני.

לפעמים אני חושב לעצמי, כמו שהטייסים הכי בכירים בעולם צריכים למצוא פתרונות לאתגרים חדשים ולהמציא את עצמם מחדש, ככה צריך כל אחד שתופס את עצמו כמקצוען.
להיות מקצוען במרקטינג דורש מאיתנו סל כלים הרבה יותר רחב מאשר להעלות קמפיינים ולבנות קהלים. אנחנו צריכים להיות חמושים לכל תרחיש שקורה באתר/ דף הנחיתה שלנו.

אז הרתחתי מים, שמתי 2 כפיות קפה שחור (מנה כפולה מהרגיל), שמתי את הטלפון על מצב טיסה, והחלטתי לרכז את הנושא הכי מדובר בתעשייה השיווק בדיגיטל כדי להטיס את הרווחיות שלכם לשמיים

תוכן עניינים

1. סט כלים
2. היכרות עם מונחים
3. בניית המרת טלפון – פייסבוק
4. בניית המרת טלפון – גוגל אנליטיקס
5. בניית המרת ווצאפ – פייסבוק
6. בניית המרת ווצאפ – גוגל אנליטיקס
7. בניית המרת דף תודה – פייסבוק
8. בניית המרת דף תודה – גוגל אנליטיקס
+ איוונטים של טיימר וגלילה
9. פיקסל יור סייט – בניית קטלוג בפייסבוק
10. פיקסל יור סייט – בניית קטלוג ב גוגל מרצ’נט
12. משיכת המרות מגוגל מרצ’נט לגוגל אדס
13. Conversion linker
14. משיכת ערכי עסקאות
15. חיבור שופיפיי
16. חיבור ווקומרס לאנליטיקס
17. חיבור טאבולה פיקסל
18. בניית המרות מותאמות אישית בטאבולה
19. חיבור אאוטבריין פיקסל
20. בניית המרות מותאמות אישית באאוטבריין
21. הפתעה

“אם כל ההמרות – המדריך הטכני לספור הכל”

בואו נתחיל בבדיקת דופק ונראה איפה אתם עומדים בסולם התותח או מגוכח:
גשו למנהל המודעות שלכם בפייסבוק
פילטר – 7 הימים האחרונים
כמה רכישות / לידים אתם רואים?

עכשיו גשו לגוגל אנליטיקס
פילטר – 7 יום האחרונים
All traffic
Source/ medium
Facebook / CPC
כמה רכישות/ לידים אתם רואים?

אם אתם מופתעים מהפער, אז צר לי להגיד, אבל המדידה שלכם היא לא של תותחים.

אבל אתם לא לבד.

מאז iOS14 פייסבוק נהייתה השקרנית הכי גדולה בספירת המרות. זה הטרנד שמתחזק בשנתיים האחרונות, ואנחנו לא קרובים לסוף. למעשה הטרנד הוא הפוך. פרטיות הצרכן מתחזקת בעולם, ומדינות כמו דנמרק הוציאו את גוגל האנליטיקס מחוץ לחוק, ומארק צוקרברג מעיד בבתי משפט על נושאי השימוש בדאטה של המשתמשים בממשק.

אז מה עושים?

קוראים את הבלוג הזה.
הבלוג הזה הוא התחמושת שלכם בעומק שטח האויב. לשמור אותו בbookmarks ולשלוף כל פעם שיש אתגר של ספירת המרות.

יאללה חלאס צבא, בואו נדבר מרקטינג.

אנחנו מתחילים מהמאקרו, איך לספור הכל, הכנה והטמעה של טאגים, ולבסוף נגיע למיקרו, איך לספור המרות ווצאפ וטלפון, והפתעה בסוף לתותחים.

עוד בראשית – כלים:
התוספים שלכם צריכים להראות ככה

Meta pixel helper
Clear cache

אופציונלי (אם אתם מפרסמים בפלטפורמות האלו)
Outbrain pixel tracker
Taboola pixel helper
Linkedin Insight tag checker

עכשיו אתם יכולים לראות מה מוטמע לכם באתר, במידה ואתם רצים עם כמה אתרים/ דפי נחיתה:
גוגל אנליטיקס
גוגל טאג מנג’ר
גוגל רימרקטינג טאג
כל שאר הטאגים תלוי מקרה כמו conversion linker

הסבר זריז:
גוגל אנליטיקס: תוכנה שסופרת את כל האירועים באתר
גוגל טאג מנג’ר: ניהול כל הטאגים ואירועים עם הטמעת קוד חד פעמית
גוגל רימרקטינג טאג: דיווח המרות חזרה למערכת Google Ads

כנסו לדומיין הראשי שלכם,
לחצו על גוגל טאג לגסי
Enable
Refresh

עכשיו אתם יודעים מה הID שלכם בכל מערכת של גוגל הממתמשקת עם האתר.

הלאה
פתחנו את טאג מנג’ר
מצאנו את הcontainer עליו אנחנו עובדים ונכנסו, אנחנו רואים את המסך הבא שנקרא workspace

מערכת של טאג מנג’ר מכילה 2 דברים עיקריים:
טאגים – האירועים שהגדרתם שייקרו באתר
טריגרים – מה מפעיל את האירועים הללו

נתחיל בכך שנלחץ preview בצד ימין למעלה ויפתח מסך debugger.
לא לחשוש – אין צורך בקוד.
הזינו את האתר שלכם והמשיכו.

עכשיו האתר שלכם יפתח במצב debugger ובמקביל אתם תראו את ממש טאג מנג’ר. רצוי להפריד את האתר למסך אחר אם יש.

עכשיו כל פעולה, כל קליק, שתבצעו באתר שנפתח, תתועד בממשק של טאג מנג’ר
בצילום מסך – מצד ימין – האתר שלנו, בdebugger mode, משמאל טאג מנג’ר output

אנחנו עכשיו נתחיל בבדיקות, להלן כמה טרמינולוגיות:
איוונט (event) = אירוע שהתרחש באתר
ירה (fired) = פעל
אאוטפוט = המצב של טאג מנג’ר לאחר הלחיצה על כפתור הpreview
דיבאגר = התצוגה של האתר לאחר לחיצה על מצב הpreview
. התחלנו לבדוק:
– האם הפיקסל של פייסבוק ירה?
– האם גוגל רימרקטינג ירה?
– האם גוגל אנליטיקס ירה? (יתכן שבהקמת האתר הוא הוטמעה בנפרד ולא דרך הטאג מנג’ר)
בצילום ניתן לראות בחלק העליות Tags fired כלומר טאגים שירו, את הפיקסל גוגל רימרקטינג, פיקסל של פייסבוק, conversion linker ועוד איוונט.

אם בכל שלב יש טאג שאמור לירות אך לא יורה, ראו את הגדרות הטריגר שבוצעו בחשבון. בבלוג הזה אנחנו לא נדבר על פתרון תקלות כי זה נושא בפני עצמו, חפשו אותו באתר שלנו.

הלאה
נבצע קליק רנדומלי במיקום ריק באתר, ואנחנו נראה שהוא מיד מופיע באאוטפוט

כדי לראות מה קרא ברגע ההקלקה, לחצו על Click – data layer וכל הפרטים עודות הקליק הזה יופיעו.

כדי לראות מה קרא ברגע ההקלקה, לחצו על Click – data layer וכל הפרטים עודות הקליק הזה יופיעו.

זה על קצה הקרחון איך למדוד כל דבר – לכל קליק יש את כל המידע מפורט באאוטפוט.
אבל ברור לי שאתם רוצים פתרון מהיר יותר מלקרוא שורות של קוד זה הינה איך למדוד ווצאפ, טלפון, הוספה לעגלה ורכישה.

טלפון:
קליק ימני על כפתור הטלפון באתר
לחצו inspect
יפתחו הרבה שורות קוד – אתרו את מספר הטלפון והעתיקו אותו

חזרה למשק טאג מנג’ר Triggers New Click all elements Some Clicks Click Classes – Contains – fa-phone

ייתכן שאצלכם כאשר תלחצו אינספקט יופיע משהו אחר מאשר fa-phone, אז פשוט תקחו איזה מזהה/ מס’ טלפון’/ קלאס שקיים בתוך הכפתור.
כפתור = לינק עטוף בגרפיקה. אנחנו רוצים לקחת חלק מהלינק הזה ולשים אותו בטריגר.
וזהו מבחינת הטריגר

עכשיו, את הטריגר צריך לחבר לטאג.

איך ליצור טאג של פייסבוק:
בהנחה שכבר יש לכם פיקסל פעיל, שהוטמע בטאג מנג’ר, עבור יצירת איוונט בטאג מנג’ר עבור פייסבוק קודם מתחילים ביצירת ההמרה בטאג מנג’ר ואחר כך היא מיובאת אוטומטית לאיוונט מנג’ר של פייסבוק.

Tag configuration = Custom HTML

עכשיו חברו את הטריגר שיצרתם והטאג + טריגר אמור להראות ככה

לבדיקה לחצו על הpreview, הקליקו על כפתור הטלפון, וראו האאוטפוט אם הטאג ירה.
אם לא, תנסו לשחק עם ההגדרה של הטריגר, לשנות מclass להגדרה אחרת של contains ואז את מס’ הטלפון, בצורה דומה לדוגמה של כפתור ווצאפ (ראו למטה)

טאג טלפון בגוגל אנליטיקס
Tag configuration = Universal analytics
Event = PhoneClick
Google analytics settings = your UA account ID

ומחברים לאותו טריגר. למה לעבוד קשה?

במקרה של טאג אנליטיקס צריך ללכת למערכת של גוגל אנליטיקס
Goals
ולבנות goal חדש בעל בדיוק אותן הגדרות
Type = event
Category = PhoneClick

טאג ווצאפ
מאוד דומה להמרות שבנינו קודם, אנחנו נלחץ כפתור ימני על כפתור הווצאפ באתר, inspect, ונראה איזה מספר טלפון הוא מכיל.
ניקח את מספר הטלפון הזה ונבנה ממנו טריגר:

בונים טריגר
Click all elements
Some elements
Click URL – contains – you phone number

ועכשיו לבניית טאג פייסבוק, בדיוק אותו דבר כמו בהמרת טלפון, רק עם מזהה של ווצאפ. העיק או הקוד איך שהוא Tag configuration = Custom HTML

למטה חברו את הטריגר שיצרתם זה עתה, טסט וגמרנו.

טאג ווצאפ בגוגל אנליטיקס:
טריגר = אותו טריגר. לא עובדים קשה.

ובזה סיימנו את ההמרות מסוג איוונט.
עכשיו נעבור להמרות על בסיס URL משתנה – הכי קל בעולם!
יש לכם דף נחיתה, שלאחר השארת פרטים או רכישה עוברים לעמוד תודה?
אנחנו נבנה טריגר וטאג עבור אלו שהגיעו לדף התודה.

טריגר דף תודה – פייסבוק
Triger type – Page view
Some page views
Page URL- contains – thanks – תלוי במה מצויין בURL שלכם

טאג דף תודה – פייסבוק
Tag configuration = Custom HTML

תעתיקו איך שזה, חברו את הטאג לטריגר, ובום.

טאג דף תודה – גוגל אנליטיקס

חברו לאותו טריגר וסיימתם

אם יצא לכם לעשות לעבוד בסקייל מכובד, אתם בטח נתקלתם בביטוי “מצב למידה” של קמפיין.
מה זה אומר?
זה אומר שהאלגוריתם של מערכת הפרסום לומד מי הם אותם אנשים שהמירו והוא מחפש להגיש את המודעות שלכם לאנשים דומים שסיכוי ההמרה שלהם גבוה.
תלוי באיזו מערכת פרסום מדובר, אבל לרוב, כדי לצאת ממצב למידה, בהקמפיין צריך כ50 המרות.
50 המרות, הן 50 לידים או 50 רכישות, זה לא מעט כסף שעתיד להתבזבז בחוסר יעילות.
לכן עבור מערכות הפרסום, וגם עבור עצמינו לעיתים אנחנו רוצים ליצור “המרות רכות”.
ההמרות הרכות הללו הן מעין “גלילי עזר” עבור האלגוריתם שיקבל יותר חיווי, יותר מהר.
לדוגמה, במקום להמתין לקבל 50 רכישות באתר איקומרס, אנחנו יכולים להזין המרה רכה של הוספה לעגלה. אם על כל רכישה, יש 3 אנשים שהוסיפו לעגלה, לפיכך הקמפיין יצא ממצב למידה פי 3 יותר מהר.

כן, לא כל מי שהוסיף לעגלה הוא קהל רלוונטי, אבל אם מדובר בתקציבים נמוכים, אנחנו צריכים להאכיל את האלגוריתם בחיווי, אחרת הוא לא יצא ממצב למידה בזמן הקרוב.

טיפ למתקדמים:
קראתם עד כאן, ועל זה אני מוכיר תודה שאתם בוחרים להשקיע את הזמן שלכם איתי.
מידע פנים על מצב למידה:
לכל מערכת פרסום, הן פייסבוק, גוגל, טאבולה ואחרות, מצב הלמידה ממשיך גם לאחר ה50 המרות הראשוניות.
מצבי הלמידה הללו הם מעין מדרגות שהקמפיין עובר אחרי 10,000 קליקים, ואז אחרי 20,000 קליקים.
זה אומר שקמפיין וקבוצות מודעות שפעילים לנו הרבה זמן יש בהם את כוחה של הדאטה.
חבר’ה היום בתעשייה של השיווק בדיגיטל, יש חברות שנקנות במיוליונים רק בגלל כמות הדאטה שהן צברו.

דוגמה לדאטה מהלקוחות שלנו:
לקוח שהוא marketplace עם מעל 5,000 מק”טים בעל חשבון ותיק, רץ בתקציב של 40,000 – 70,000 שקל בחודש, בעל ותק מעל שנתיים, בעל כלכך הרבה דאטה, שאנחנו יכולים לשחק עם הגדרת יעדי רואס בגוגל – Target ROAS, להזין לו 500%, 700% ולפעמים אפילו 1,000% והגוגל תביא לנו ביצועים.
זו עוצמה של דאטה.
זו עוצמה של חשבון ותיק.
זו עוצמה של קמפיין ותיק.
אל תמהרו להרוג קמפיינים וקבוצות מודעות.

אם אתם עובדים בפייסבוק ויש לכם בתוך קמפיין אחד כמה קבוצות מודעות, ואחת מהם הייתה טובה בעבר והפסיקה לעבוד, זרקו את גלגל ההצלה הראשון – החלפת קריאייטיב.
אחרי זה, פתיחת קבוצות מודעות נוספים, מיטוב תקציב, וקבוצת המודעות עשויה לחזור לתחייה.

זאת המציאות של חלק מהלקוחות הותיקים שלנו.
מגניב?

יאללה בואו נמשיך.

איוונטים נוספים
תשמשו בהם בתבונה. לדוגמה, אם דף הנחיתה שלכם קצר ואין מה לגלול, אין לכם מה לעשות איוונט של גלילה, כי ישר כשמשתמש ינחת, הוא יחשב 100% גלילה, וזו לא כוונת המשורר.

איוונט – טיימר
טריגר נבנה במילי שניות, כלומר הכפלה של מס’ השניות ב1,000. אנחנו רואים שיוזר ממוצע מבלה דקה וחצי בדף הנחיתה, אז אנחנו רוצים המרה שתסנן את חלק מהמשתמשים ותזקק לנו את האיכותיים מבינהם שקוראים את התוכן

Trigger type = Timer
Interval = 120000
Page URL – contains – landing page URL

טאג טיימר – פייסבוק

וכמובן חיבור לטריגר שיצרתם

טאג טיימר אנליטיקס – בדומה לכל שאר ההמרות שבנינו עד כה.

עם חיבור לטריגר שיצרנו למעלה

איוונט – גלילה 75%
Trigger type – Scroll depth
Vertical
Percentage – 75 percent

טאג גלילה 75% – פייסבוק

עם חיבור לטריגר

טאג גלילה 75% – אנליטיקס

Conversion linker
זה טאג שמייבא המרות מגוגל טאג מנג’ר ישירות לגוגל אדס, בלי צורך למעבר בגוגל אנליטיקס לפני

טריגר
All pages

טאג
Trigger type – Conversions Linker

וודאו בpreview שהטאג הזה עולה ישר בנחיתה באתר.

פיקסל יור סייט
זה תוסף שמתחבר לווקומרס, ונותן לכם לחבר את כל מערכו הפרסום והקטלוגים שלכם לוורדפרס ולשדר מידע חזרה למערכות האלו בלי קוד

פיקסל יור סייט – בניית המרות
הכלי הזה הוא מטורף למדוד כח אירוע שקורא לכם באתר, והיופי הוא שזה קורה בקליק.
לחיבור כל מערכת מוכרת, לחצו על התוסף
> כללי
> Click for settings
> ואשרו את ההגדרות. אם חיברתם את התוסף נכון, כל הנתונים, כמו הפיקסל או הID של אנליטיקס יופיעו כבר בהגדרות. אם לא, מצורפים סרטונים עדכניים בכל הטמעה

פיקסל יור סייט – קטלוג פרו
אחד הכלים הכי עצמתיים שנאחנו משתמשים בהם, שנותן לכם לחבר את הקטלוג בצורה *דינאמית* (כלומר, מתעדכן על בסיס יומי או אפילו שעתי במערכות הפרסום), יודע להפסיק קידום של מוצרים שיצאו מהמלאי אוטומטית, מעדכן מחירים והנחות, וכל מה שקורה בקטלוג האתר למעשה.

Create new feed
בחרו את הפלטפורמה אותה אתם רוצים לחבר בfeed type
מלאו את שאר ההגדרות לפי הצורך שלכם (רוב הדברים מוגדרים טוב בברירת המחדל)
Save & generate the feed
(המתינו כחצי שעה)

עכשיו יצריתם פיד דינאמי, ואתם צריכים להעתיק את כתובת הURL שלו למערכות.

חיבור פיד של פיקסל יור סייט קטלוג פרו לפייסבוק
הולכים לcommerce manager
Data feed
From URL
הדבק

חיבור פיד של פיקסל יור סייט קטלוג פרו לגוגל מרצ’נט
נכנסים לשחבון הגוגל מרצ’נט
> מוצרים
> פידים
>לחיצה על ה +
> הוספה
> הגדרות מדינת יעדים ושפה
> המשך
> שליפה מתוזמנת, המשך
> הטמיעו את הURL
> יצירת פיד

חיבור הקטלוג ממרצ’נט סנטר לגוגל אדס
הולכים לחשבון המודעות בגוגל, גוגל אדס
> חשבונות מקושרים
> מרצ’נט סנטר
> חיבור link
> הזינו את כתובת הID של חשבון גוגל אדס במרצ’נט ואשרו את החיבור דרך התראה שקיבלתם במייל (או שהאדמין של חשבון הגוגל אדס קיבל)

כדי להשתמש בקטלוג המוצרים בקמפיינים, תצטרכו לבחור אותו בשלב הקמת הקמפיינים.

Conversion linker
מדובר בטאג אם אתם רוצים לקבל חיווי המרות חוזר מגוגל טאג מנג’ר לגוגל אדס בלי אנליטיקס
הולכים לגוגל טאג מנג’ר
Tags
Tag configuration – Conversion linker
Trigger = all pages
Publish

וודאו שהטאג הזה עולה ישר בטעינת האתר בדיבאגר (preview)

חיווי ערך המרות (כלומר כמה כסף נכנס לקופה) עם פיקסל יור סייט
נעשה בצורה אוטומטית, התוסף מקבל את שווי העסקאות כאשר מתבצעת המרה (עסקה) ומשדר אותה חזרה למערכות הפרסום

חיבור Shopify למערכות הפרסום
חיבור שופיפיי לפייסבוק – מדובר בחיבור הכי פשוט בעולם, שנותן חיווי איכותי ומדוייק של server-to-server
גשו תחילה למנהל העסקי בפייסבוק https://business.facebook.com/
ואשרו את שופיפיי כפרטנר
More tools
Event manager
Data sources
Settings
Automatic advanced matching – On
Choose a partner – Shopify

עכשיו גשו לממשק שופיפיי
Apps
Shop for apps
Facebook channel
Add app
Add sales channel
Start set up
Connect account
Domain verification – חייב להיות מאומת בגוגל. ככה המערכת מוודא שרק אתם עושים את הפעולות הללו באתר, ואין סכנת פגיעה. אם הדומיין שלכם לא מאומת, צפו בסרטון הזה כיצד לבצע זאת

המשכנו
Facebook page – connect
Chose level – Maximum
Connect commerce account – אם אין לכם, תיצרו אחד בcommerce manager
Term and conditions – Finish set up

חיבור שופיפיי למנהל החשבונות בגוגל – גוגל אדס
לפני חיבור וודאו:
– דומיין מאומת
– באתר יש כתובת אימייל, טלפון ליצירת קשר וכתובת העסק
– באתר יש תנאי שימוש, מדיניות החזרות, מדיניות החזרים כספיים
– מוצר 1 פעיל לפחות

לאחר מכן גשול לשופיפיי, Apps
Google
App app

חברו את חשבון גוגל אדס ושופיפיי
מלאו את ההגדרות לפי הצרכים שלכם

לאחר מכן, חברו את חשבון המרצ’נט שלכם, בחרו “גוגל מרצ’נט” מהרשימה
הדביקו את הID של המרצ’נט שלכם (רק הבעלים של חשבון המרצ’נט יכול לבצע את הפעולה הזאת)
אמתו שזה אתם עם קוד לטלפון
אימות
מלאו הגדרות קהל יעד
השתמשו ביבוא אוטומטי של פרופיל משלוחים אם הוא כבר מוזן אצלכם באתר
שמירה

חיבור ווקומרס עם גווגל אנליטיקס
בממשק הוורדפרס, הורידו את התוסף כאן
תוספים
הוסף חדש
העלו את הקובץ
Install now
Activate
Connect WooCommerce to Google Analytics

אם אתם משתמשים הGA4
WooCommrce
Settings
Integrations
Google Analytics
בחרו הגדרות ושמרו

אם אתם משתמשים ביוניברסל אנליטיקס UA
גשו לממשק יוניברסל אנליטיקס
Admin
Ecommrece sttings
Enable ecommrce – on
Enable enhances ecommerce – on
Save

ואז גשו לממשק וורדפרס
WooCommrce
Settings
Integrations
Google Analytics
בחרו הגדרות ושמרו

ובגלל שזה מאוד מחמיא לי שבחרתם לבלות את הזמן שלכם איתי, אז קבלו הפתעה שתטיס לכם את הקמפיינים לשמיים.

בנושא בניית המרות מותאמות אישית בפייסבוק, custom conversion, באמצעות גוגל טאג מנג’ר.
בואו נניח באתר שלכם, ניתן לרכוש אונליין, להזמין בהתקשרות לטלפון, או בווצאפ.
מדובר ב3 המרות שונות, מה אפשר לעשות איתן?
אנחנו רוצים לתת את כל החיווי ההמרות האלו למערכות הפרסום של פייסבוק, כדי שהיא תקבל יותר חיוויי המרות איכותיים.
מה הכוונה?
חיווי של Purchase הוא מצויין, אך לא קורה לעיתים קרובות כמו Add to cart לדוגמה.
על כל חיווי של רכישה שבוצעה, אתם יכולים לקבל 3-4 חיווים של add to cart.
עכשיו אתם חושבים לעצמכם נכון “למה שאשלח חיוויים של add to cart אם רובם לא נגמרים ברכישה?” והסיבה היא שאמנם הוספה לעגלה זו כוונת קנייה נמוכה יותר מרכישה, אך יש ערך רק לקמפיינים שיוצאים ממצב למידה.
מצב למידה קורה כאשר קמפיין לא סיים לקבל מינימום של 50 חיווי המרות. שימו לב שציינתי “המרות” ולא “רכישות”, מהסיבה שכל סוג המרה יכול להיות מוגדר בקמפיין.

אתם לכם דוגמה מהשבוע האחרון, מותג קוסמטיקה צעיר עם תקציב נמוך מצטרף אלינו לפרויקט עם תקציב של 2,000 שקל חודשי.
אם הייתי שם המרה של רכישה ביעד של הקמפיין, מספרית, לא היו הרבה המרות כאלו כדי להוציא את הקמפיין ממצב למידה מהר.
אז אני שם ביעד הקמפיין הוספה לעגלה, ככה שהוא יקבל יותר חיוויים, יצא ממצב למידה וידע להגיש את המודעות ביעילות ויוריד את העלות להמרה בסופו של דבר.

אתם עוד איתי?
פה מתחיל החלק המעניין.

חזרה לדוגמה שלנו של אתר עם רכישות אונליין, טלפונים ווצאפים.
לכל אחת מן ההמרות האלו יש כוונת קנייה גבוהה. מה אם יכלתי לחבר את כולן לטאג אחד?
כלומר, שלא משנה אם המשתמש הקליק על טלפון, ווצאפ או רכש, הטאג ירה, ויתחיל להתצבר לנו קהל בפיייסבוק של אנשים שביצעו את הפעולות האלו. אני רוצה לעשות את זה, כי אם הייתי בוחר רק יעד של לחיצה על הווצאפ, הייתי מפספס את כל הקהל שלחץ על הטלפון.
אם הייתי בונה קהל של אנשים ביצעו רכישה אונליין, אני מפספס את כל אלו שלחצו על הווצאפ/ טלפון והמירו באופליין.

אז פותחים את טאג מנג’ר
טאגים
טאג חדש
Custom HTML

אנחנו קוראים לאיוונט שאנחנו יוצרים “Quality Traffic”
העתיקו את הקוד איך שהוא

תיצרו 2 קבוצות טריגרים, trigger groups
אחת עם טיימר 60 שניות עם לחיצה על הטלפון
ואחת של טיימר 60 שניות עם לחיצה על הווצאפ
(אם עוד לא בניתם המרות של טלפון ווצאפ, תחזרו לחלק העליון של המדריך הזה, שם אני מתאר איך זה נעשה)

וחברו את שתי קבוצות הטריגרים האלו לטאג שיצרתם של Quality Traffic.

תוך 24 שעות, ההמרה החדשה בשם Quality Traffic תסתנכרן עם הפיקסל של פייסבוק ותוכלו לבנות קמפיין עם ההמרה הזו.
בשלב הקמת הקמפיין, אנחנו בוחרים יעד של רכישות, כאשר ההמרה אליו פייסבוק מכוונת זו ההמרה שבנינו, נראה ככה

אנחנו משחררים טקטיקות, האקים, טיפים ומדריכים בדיוק כמו זה מדי שבוע. תעקבו אחרינו כדי להיות תמיד צעד לפני המתחרים שלכם ולהכפיל את המכירות.

ספירת המרות בנייטיב – אאוטבריין וטאבולה
טאבולה
Tracking
New conversions
בחרו אם ההמרה הוא על בסיס URL או איוונט
אם מדובר בהמרה מרכזית, כמו רכישה או ליד, בחרו
Total conversions
ובנוסף Total valueg

אם בחרתם המרה מסוג איוונט, מלאו את אותן הגדרות, ולבסוף תצטרכו להטמיע את הקוד בתחתית העמוד בטאג מנג’ר.
זה מתבצע ע”י סנכרון הפיקסל של טאבולה בטאג מנג’ר
Templates
בצעו חיפוש בגלירה – Taboola pixel
Submit

ועכשיו להכנת הטאג של הפיקסל
New tag
Configuration – Taboola pixel
Account ID = הID מטאבולה

העתיקו מטאבולה, והדביקו בטאג מנג’ר

הגדירו את הטאג שירה פעם אחת לעמוד
טריגר = All pages

הכנת המרה מותאמת אישית – custom conversion
צרו טאג חדש
Tag configuration – Taboola pixel
Taboola ID = כמו בהקמת הפיקסל, הID של חשבון טאבולה
Event pixel
Event name – בחרו מהתפריט, אם מדובר ברכישה, בחרו מטבע ו revenue
Advanced settings – Once per event
טריגר – חברו את הטריגר הרלוונטי למקרה הזה
Publish

אאוטבריין
חיבור פיקסל
בממשק אאוטבריין, גשו לconversions
Outbrain pixel
Click ID conversion tracking – On
העתיקו את הקוד

בטאג מנג’ר, חפשו templates
Search gallery
Outbrain pixel
Add to workspace

New tag
Add marketer ID = רצף האותיות והסימנים שרשום מימין ל ADV_ID בקוד שהעתקתם מאאוטבריין
Page view pixel
אם אתם עובדים עם ערך על בסיס URL, הזינו מטבע ובחרו ערך עסקאות

טריגר – All pages

המרה מותאמת אישית באאוטבריין – custom conversion
New tag
Tag configuration = Outbrain pixel
Event name = בחרו מהרשימה, אנחנו בחרנו Lead
טריגר = מה שרלוונטי במקרה שלכם, אנחנו בחרנו URL contains thank_you

*טיפ קטן למיטוב קמפיינים במערכות הנייטיב
בדומה למה שכתבנו על המרות רכות בנושא הQuality Traffic שבנינו למעלה, גם בנייטיב אנחנו נרצה לבנות “המרות רכות” שנותנות לנו חיוויים נוספים למערכות הפרסום של טאבולה ואאוטבריין כדי להוציא את הקמפיינים ממצב למידה כמה שיותר מהר.
זו לא סתם שיטה שלנו, זה best practice שגם אנשי הקשר שלנו בטאבולה ואאוטבריין ממליצים.
בונים את ההמרות הללו כמו שהראנו למעלה, מדליקים אותן ישיוה פעילות, אך לא בTotal conversions (כי אתם לא רוצים שהוספה לעגלה ורכישה יצויינו לכם באותה עמודה בדו”ח הביצועים), והתוצאה הסופית נראית ככה

LET'S HUNT

SENIOR PPC MANAGER
ART DIRECTOR
GRAPHIC DESIGNER
/ VIDEO EDITOR
COPYWRITER
SENIOR PPC
MANAGER
ART DIRECTOR
GRAPHIC DESIGNER / VIDEO EDITOR
COPYWRITER