אסטרטגיה שיווקית ומחקר שוק

מי קהל היעד שלכם? מה אתם באמת פותרים לו? כמה ההצעת מכר שלכם אטרקטיבית? מה הטרנדים המובילים בענף שלכם?
מה המתחרים שלכם עושים טוב מכם ושווה ללמוד מהם? במה אתם מבודלים וכדאי למנף את זה?
תשובות לכל אלו – תקבלו בתהליך בניית אסטרטגיית שיווק איתנו!

מי קהל היעד המדויק שלכם?

מי המתחרים שלכם? במה אתם מבודלים?

מהי תכנית הפעולה האולטימטיבית לייצר מקסימום עסקאות?

מאחורי כל עסק מצליח עומדים שני פרמטרים שחייבים ללכת יד ביד:

הצעה > הצעת מכר אטרקטיבית – לקהל יעד שמוכן לשלם עבורה.

טראפיק > תנועה מספיק גדולה של קהל היעד הרלוונטי מהסעיף הקודם שיחשף להצעה המאוד אטרקטיבית של המותג.

אז מי שולט במי? המותג בשיווק או השיווק במותג?

המותגים הריווחיים והמצליחים ביותר הם אלו שמצליחים לייצר הרמוניה בין שני הפרמטרים הללו.

בשביל לאתר אותם – חובה על אסטרטג השיווק להעמיק, לחדד, לחקור, לנתח את הדאטה באופן יומיומי,

להכיר את קהל היעד באופן מקיף, ולהבין מה בדיוק אנחנו מציעים לו – ולא רק שהוא מעניין אלא שהוא גם מוכן לשלם בגין זה את הסכום שאתם רוצים.

הכל מתחיל באגרוף בבטן הרכה

אסטרטגיה שיווקית משמעה ההבנה איך אני מזיז את קהל היעד שלי מנקודת האדישות:

בני אדם מבצעים רכישה כמעט באופן מוחלט על בסיס רגש, כאשר הרגש הזה יכול להיות שלילי או חיובי. הלקוח יכול לרצות לפתור בעיה שמציקה לו באמצעות המוצר \ שירות של המותג או לחלופין להגשים חלום בזכותו.

חלום אגב, לא חייב להיות משהו גרדיונזי כמו רילוקיישן למלדייבים, אלא אפילו להסתכם בתחתוני בוקסר מבמבוק לגבר (בעיקר אם את אישה בעידן מודרני שמצתמררת ממראה החור בתחתונים של הגבר שלך).

אז איך אנחנו מאתרים את “כפתורי הרגש” הרלוונטיים לחיבור בין המותג לקהל היעד?

וכאן זה נהיה מעניין.

מחקר מתחרים – איך ולמה זה חשוב?

אנחנו יוצאים למחקר על מנת להבין את זירת המשחקים העסקית של המותג, כלומר, נרצה להבין מי המתחרים הישירים והעקיפים של המותג ומה הם עושים, על מנת לתת מענה ל – 2 שאלות:

  1. במה אני שונה? במה אני טוב יותר מהם? במה אני פחות טוב?
  2. איך נראה המערך השיווקי שלהם? באיזה מסרים הם משתמשים? למי הם פונים? באיזה טון דיבור וקריאייטיב? ואיך הקהל שלהם מגיב?

המסקנה המרכזית אותה נרצה לזקק ממחקר המתחרים היא ה – USP, התובנה מה היא ההצעה הייחודית שלנו ועל איזה פרמטרים כדאי לנו ברמה השיווקית לשים את הזרקור (אחרי מחקר קהל היעד התמונה מתבהרת אף יותר).

מסקנה נוספת קריטית ביותר לשלב הבא בתכנון הטקטי – איפה האוקיאנוס הכחול שלי מבחינה שיווקית? ברור שכולם ככל הנראה בפייסבוק ובגוגל, אך מה לגבי טאבולה ואאוטבריין? או טיקטוק? ומה לגבי קהילות פייסבוק? רשימות תפוצה של מובילי דעת קהל בתחום? או עוקבים של משפיענים בתחום? מה עם מותגים משיקים שאולי שווה לנו לבנות הצעה יחד?

הרבה מאוד אסימונים נופלים כבר בשלב הזה.

מחקר קהל יעד – החלק הכי חשוב בפאזל העסקי שלכם

ככל שתכירו את הקהל שלכם טוב יותר, כך תוכלו ליצור הצעה שתתפס בעיניו כ – win-win והוא יוציא את כרטיס האשראי בחיוך גדול.

ככל שתתמקדו בהנגשת “מה יוצא לו מזה” ברמת הפרסומת, כך תמנפו את תקציבי הפרסום שלכם לידי מכירות ריווחיות.

איך נדע שהאסטרטגיה טובה? או לא טובה?

כסף בקופה.

תמיד כשמשהו לא עובד בשיווק, אנחנו נחזור לבחינת ההצעה לקהל שלנו, מה המתחרים כרגע מציעים בשוק (יכול להיות שאנחנו כבר ממש לא אטרקטיבים וחייבים להגיב מהר).

כשאתה שולט בשוק שלך – אתה שולט בשיווק שלך, בהכנסות ובפיתוח העסקי.

HUNTING WITH US

OFFICAL PARTNERS

LET'S HUNT

SENIOR PPC MANAGER
ART DIRECTOR
GRAPHIC DESIGNER
/ VIDEO EDITOR
COPYWRITER
SENIOR PPC
MANAGER
ART DIRECTOR
GRAPHIC DESIGNER / VIDEO EDITOR
COPYWRITER
Skip to content